Nej

Det blev en mycket intressant dag i skolan idag. Väldigt mycket hälsogrejer att ta in dock, i och med teorin första timmen och sedan föreläsningen sista timmen.
Jag har pratat om natriumglutamat i stort sätt hela dagen idag. Jag ska försöka slopa alla konserveringsmedel så långt det går. Det är faktiskt inte konstigt att folk mår som de mår med kobajs i glassen och fågelskit i läsken.

Förövrigt gick nationella provet del B (?) väldigt bra. Det blev jag glad över. På onsdag blir det uppsats. Otroligt nervös, och när jag är nervös brukar jag verkligen ställa till det rejält. Allting brukar bli helt fel och ingen fattar vad jag skriver. Jag får bara hoppas på att det går bra.

Jag, liksom många andra, tände ett ljus för Engla idag.
Jag är så otroligt arg. Jag förstår verkligen inte. Hur kan man ta livet av en människa, och sen förklara det med orden "det bara hände"?
Jag kan inte läsa någonting mer om Engla, för jag börjar gråta på en gång. Jag blir så jävla förbannad!
Jag har aldrig någonsi brytt mig om ett mord så mycket som det här tror jag. Jag har aldrig fått några liknande känslor då jag hört talas om ett mord. Jag kan inte riktigt förstå varför jag känner så om just detta fall.
Hon var endast tio år och hade verkligen hela livet framför sig. Hon hade ju inte hunnit vara med om någonting än! Hon satt på sin cykel på väg hem och den där jävla idioten tog kontakt med henne. Kontakten "spårade ur" och han "råkade döda henne". Jag är så förjävla arg att jag inte vet vad jag ska ta mig till.
Jag skulle kunna hålla på hela natten, men det känns som att det är dags för mig att sluta.


@->--

Kommentarer
Postat av: Petter H

Uppsats imorn :D Jag ska plugga writing techniques ikväll :) Vi ett tips av vår engelska lärare. "Ha bara ett ord i bakhuvudet. Quality. Allt ni skriver tänk quality :) lycka till.

Och det är tragiskt med Engla men det finns så mycket annat tragiskt.

2008-04-15 @ 18:11:35
URL: http://PetterH.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0