Och jag ska ha MVG?

Det kom precis några holländska (?) turister hit och undrade om det fanns något rum att hyra någonstans. Jag antar att de såg vår loppisskylt och att de hoppades på att det betydde rum eller någonting.
Hur som helst, de frågade mamma om hon visste vart det fanns rum. Hon hade ju ingen aning egentligen, men hon föreslog Lugnet, men där hade de redan varit. Jag la mig i diskussionen och vi kom till slut fram till att de kunde leta sig fram till Turistgården. Nu var ju inte jag speciellt bra på att förklara på engelska, så jag är inte säker på att de fattade ändå, men jag hoppas att de fattade någonting.
Vilken tur att Mats inte stod runt hörnet och lyssnade på min kassa engelska. Han hade nämligen bytt ut mitt MVG mot ett IG på direkten.

Killarna var lite smått söta faktiskt. Och killen i den gula jackans parfym/tvättmedel påminde om någon annan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0