Det var ju inte så tokigt

Nu är jag hemma!
Jag har varit borta i cirkus 11 timmar, så jag är ganska trött.
Vi kom till själva festen vid halv fem ungefär och i början hade vi typ sjuttio ungar att ta hand om.
Nej, det där var lögn rakt igenom.
I början var vi endast i vägen eftersom alla föräldrar gick runt med sina barn och stirrade på oss och var lite mårädda för att lämna över barnen till oss, men när en familj väl gjort det blev vi överösta med barn.
Nåja, det var väl att ta i, men det blev en hel del ungar en liten sväng där när de vuxna skulle äta. Alla ungar skrek på samma gång typ, och det var lite läskigt.
Efter någon timme hade vi bara tre barn, Gustav, Jakob och Emil. Gustav och Jakob var två månader och Emil var väl kanske ett halvår eller någonting.
Gustav var ständigt tyst i stort sätt, men när han gav något litet ljud ifrån sig var det bara att ge honom nappen och han blev helt tyst igen. Jakob var lite ledsen ett tag när hans pappa kom, men när hans pappa gick efter sisådär en halvtimme slutade han gråta och låg och stirrade på mig. Pratade gjorde han nog också. Jakobs pappa hade tänkt att han skulle sova, men Jakob var alldeles för pigg för det, så han låg däri vagnen och lät lite bara. Och det gjorde ju ingenting. Efter cirka 45 min eller något så hade han somnat, då var väl klockan halv nio-nio eller någonting.
Emil hade vi utanför fönstret när han sov. När han sedan vaknade var han inte glad alls, och det var lite jobbigt eftersom det ibland tog ett tag att hitta hans föräldrar, men när de väl var funna gick det fint.
Från cirka nio eller någonting sov de allihop och vaknade knappt en enda gång. Jakob sov oavbrutet.
Det var ganska skönt, men det var det som gjorde mig trött. Vi satt liksom på en bänk och stirrade på sovande barn, det blir man trött av.
Av brudens mamma skulle vi ju få 500 var, det visste vi, men sedan innan vi drog oss hem fick vi 140 kr att dela på av Jakobs och Gustavs föräldrar. De var tydligen väldigt tacksamma över att vi suttit där, trots att vi knappt gjort någonting.
Det var snällt och jag blev glad.
Jag tjänade alltså 570 kronor idag.

Det här blev lite osammanhängande och så, men det får ni leva med.
Jag är sjukt trött nu, godnatt!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jahaa :) men du tjänade iaf en slant så det är juh bra :)

2008-08-03 @ 13:46:41
URL: http://lillsazza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0