Bärkalas i Yttermalung

Det blev en tur till mormor med mamma, pappa och Lucas. Om man bortser från att pappa var så sjukt sur så var det trevligt.
Lucas och jag hade bärkalas och åt massor av svarta och röda vinbär och drack av mormors alldeles nygjorda svartvinbärssaft. Mums!
Egentligen får jag ju varken äta bär eller dricka saft, men det struntade jag i just då. Saften gav jag förresten till Lucas.

Jag hade nog tyckt om gammelmorfar. Han älskade att läsa, och han gillade samma böcker som mig. Han var ett stort fan av Evert Taube också, och det gillar jag.

När jag kom hem från mormor kastade ja mig i sängen och läste ett det bästa kapitlet i Tim. Jag vet att jag läste ur boken idag, men det kapitlet var så jävla bra, jag var bara tvungen att läsa det igen. Jag har börjat på Törnfåglarna också som är skriven av samma författare, och jag har väldigt svårt att tro att Törnfåglarna kan vara lika bra som Tim. Jag vet att Törnfåglarna har lästs av 20 miljoner människor och jag har aldrig hört någon säga ett ont ord om den boken, men jag väldigt svårt att tro att samma författare kan skriva två så otroligt underbart bra böcker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0