Dag 9 - Vad gnäller jag för?

Dieten är väldigt tröttsam, men jag klagar nog ganska mycket mer än vad jag borde och behöver. hemsk är den inte. Det suger verkligen att inte få äta bröd och ris och godis, men det kan jag ju äta sen. I väldigt begränsade mängder så klart, men ändå. Jag ska försöka sluta klaga så mycket.

Matsedel:

Frukost:
En och en halv skinkrulle med brieost

Kommentar: Jag var inte speciellt hungrig helt enkelt.

Mellanmål:
Två satsumas

Kommentar: Ja, jag blev lite hungrig när jag var nere på byn med Nina, jag åt ju inte så mycket till frukost. Satsumas är inte det bästa att äta, men mycket bättre än mycket annat.

Lunch:
Spenatsoppa med créme fraiche

Kommentar: Det har blivit en del soppa den senaste tiden, men det gör inte speciellt mycket, soppa är gott. För att få i mig lite extra fett (jag har nog varit alldeles för snål på fettet den senaste tiden) hade jag lite smör i soppan. Det kan låta konstigt och äckligt, men det var faktiskt gott.

Middag:
Hamburgare med mycket ost

Kommentar: Ja, det var inte speciellt gott och det blev nog för lite fett även där. Osten fick mig att må illa.

Ja, så himla dålig är ju inte maten, jag måste sluta gnälla över vad jag inte får äta. Det är ju ingen som tvingar mig till den här dieten mer än jag, så jag får väl skylla mig själv då om dieten är så hemsk.
Lite gladare miner idag alltså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0