Datorer är bättre än telefoner

Nu sitter jag hos Lars igen och bloggar. Jag svarar på kommentarerna senare när datorn fungerar igen.

Jag och mamma har varit nere på byn ett tag och jag har skaffat mig en kalender till hösten/våren och en skrivbok där jag ska samla fina ord. Det behöver nödvändigtvis inte vara betydelsen som är fin, utan själva ordet.
Ja, jag är ganska korkad ibland.

Innan vi åkte började jag städa på mitt rum, och jag upptäckte att jag har förfärligt många enkronor. Jag gick ner till köket och rotade fram en glasburk där jag tänkte att jag kunde spara alla mina enkronor, många bäckar små, ni vet.
När jag och mamma sen var på Dala-ridå hittade jag en mycket snyggare glasburk för 25 kronor som jag köpte. Den ska jag alltså spara mina pengar i istället. Ja, det var kanske dumt att köpa någonting för att spara pengar i, men ibland får man vara lite dum.

Nu ska jag och mamma dra oss till Ica och Hemköp, tjing!

Kommentarer
Postat av: Nina K.

Om du har tur kanske det blir över 1000 kr i din glasburk med småpengar som det blev i min. ^^

2008-07-24 @ 22:07:07
URL: http://ninakhansson.blogg.se/
Postat av: Petter H

Haha jag tänkte just på det. Hur många enkronor kan hon haft kvar om hon köper en burk för 25kr. :P

2008-07-25 @ 16:08:44
URL: http://petterh.blogg.se/
Postat av: Evelina

Nina: Ja, jag siktar på det ;)

Petter: Jag har faktiskt 11 enkronor och en 50-öring i burken! :P

2008-07-25 @ 23:54:52
URL: http://evelinamarina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0