Pest eller kolera

Amanda säger:

varför inte stockholm?

Amanda säger:

du har ju längtat dig ur skinnet, flicka lilla!


Jag vet inte riktigt vad jag ska göra.
Om inte ett mirakel inträffar och någon skänker mig cirka 5000 inom en månad så har jag bara två alternativ inför hösten. Sabbatsår eller hoppas på en reservplats i Leksand. Eftersom "hoppas" fanns med i föregående mening har jag egentligen bara ett val, nämligen sabbatsår.
Tar jag ett sabbatsår nu kan jag jobba i ett år (jag tvivlar dock på att någon i Malung skulle anställa en sextonåring i två hela terminer) och sedan flytta till Stockholm nästa år. Det är ju bra i och för sig, då har jag ju åtminstone pengar till nästa år, men jag vet inte..
Jag vill verkligen inte ta studenten när jag är 20. Jag förstår inte varför, men det verkar nästan vara det som mest står i vägen för att välja sabbatsår.
Herregud, jag vet inte vad jag ska göra.

Allting gör mig livrädd och det enda jag vill är att åka till Stockholm i år! Varför måste det vara så här? Varför måste pengar hindra mig från att göra det jag har drömt om i flera år? Jag hatar det här.

Snälla, snälla, hjälp mig komma på någonting smart. Säg vad du tycker om sabbatsår alternativt en reservplats i Leksand, men om du kan får du mer än gärna ge mig tips på hur jag snabbt kan få ihop pengar.
Jag vet verkligen inte vad jag ska göra.


Kommentarer
Postat av: milio

men alltså.. har du inget typ sparkonto med fonder och grejer, eller är det bara jag som har sånt? :D



tyckte du om låtarna dåååå? och och och jag vill visst ha småsyskon. eller åtminstone en katt. det är hemskt att vara småttingen i familjen.

2008-07-03 @ 22:59:07
URL: http://livetmedmusiken.blogspot.com
Postat av: milio

och jag kommer vara 21 när jag tar studenten så du är åtminstone inte ensam. ett års praktik är alltid användbart iofs, fast det gäller väl mest när man är sepe i huvvet som jag. hmmf. nu är det dagens treoöverdos som talar, ursäkta bristen på sammanhang och så.

2008-07-03 @ 23:00:44
URL: http://livetmedmusiken.blogspot.com
Postat av: milio

vilken jädra tur det är att vi har våra bloggar ävvy! annars hade vi kanske inte börjat prata såhära igen och usch vad trist det hade varit :( vi borde promenera nån dag snart och reda ut allting!

2008-07-03 @ 23:20:37
URL: http://livetmedmusiken.blogspot.com
Postat av: milio

låter bra! bara jag ser lite normalare ut innan dess, för som jag ser ut nu tänker jag inte ens visa mej för voffi. jag är som en vandrande bakterie eller nåt :D

2008-07-03 @ 23:39:36
URL: http://livetmedmusiken.blogspot.com
Postat av: Anonym

Jag har inget bra specifikt förslag, men en massa "småjobb" brukar alltid vara bra för pengarnas skull i slutändan. I alla fall så håller jag tummarna för Stockholm!

2008-07-04 @ 13:39:46
Postat av: Amanda

Det var jag som skrev den övre också :P Haha

2008-07-04 @ 13:40:50
Postat av: Evelina

Amanda: Ja, småjobb brukar funka.. Men jag vet inte. Tack så jättemycket :)

2008-07-04 @ 13:45:09
URL: http://evelinamarina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0