Dag 2 - Nja

Ja, idag har jag inte känt mig så väldigt inne på det här. Jag blir otroligt illamående av allt fett och jag blir sjukligt sugen på ris och godis. Jag är antagligen en av de som får ett otroligt sötsug i början. Jag hoppas verkligen att det går över snart.

I boken står det förresten att de första dagarna kan man gå ner jättemycket eftersom man gör sig av med vatten som man inte behöver när man inte äter kolhydrater. 0,5 kg per dag kan man gå ner faktiskt, och sen igår har jag gått ner 1 kg. Det är skönt att det händer någonting på en gång, i alla fall när maten inte är så jättedragande.
När vi köpt lite mer crème fraiche kommer jag definitivt köra mer på det än smör, ost och grädde.

Maten idag:

Frukost:
Fil med krossade linfrön och äggröra med crème fraiche.

Kommentar: Helt klart det godaste under dagen. Fil och linfrön har jag alltid gillat, men äggröra brukar jag inte gilla speciellt mycket på morgonen. Den här blev dock väldigt god.

Lunch:
Tonfiskröra, bestående av crème fraiche, crème bonjour cheddar och lite tomatsås som mamma hade på pizzan, och lite sallad.

Kommentar: När jag tänker efter var faktiskt inte det här heller speciellt tokigt. Crème fraiche smakar inte lika mycket fett som mycket annan fetrik mat, och det gör mig glad. Crème bonjour med cheddarsmak är inte heller speciellt tokigt faktiskt.

Middag:
Gratinerad broccoli indränkt i smält smör och ost.

Kommentar: Ja, det här låter ju kanske inte så gott, och jag måste säga att det var det verkligen inte heller. Smakade alldeles för mycket fett, så nu sitter jag här och mår illa.

Där fick ni dagens matsedel alltså.

Om ni bara visste hur många gånger idag som jag verkligen tänkt lägga av. Tur nog så har jag inte gjort det, jag måste fixa det den här gången. Om jag går ner 12-13 kg innebär det att jag väger cirka 47-48 och det är det jag siktar på med just den här dieten eftersom jag kommer att vilja lägga till fullkornsris senare. Om jag har gått ner 2-3 kg mer än jag egentligen behöver så gör det alltså inte speciellt mycket om jag går upp när jag lägger till lite kolhydrater.
Smart om du frågar mig.

Det var väl ungefär alla tankar om dieten idag.
Ni får hålla tummarna för att ännu ett kilo är borta imorgon!

Kommentarer
Postat av: Sojung

låter som att du är målmedveten iaf! och det är väl vanligt att man får ett otroligt sötsug, lycka till:)

2008-06-26 @ 10:47:41
URL: http://sojung.blogg.se/
Postat av: Sojung

sv: ja det är bra att bestämma sig:) Själv ska jag bara börja träna igen (har haft träningsuppehåll) och sluta att äta sötsaker (är en riktig gottagris) det får räcka för mig!:) Lägger nog till din blogg så kan jag följa hur det går för dig:) Akta bara så att du inte går ner för mycket i början, det brukar kunna straffa sig. Kram

2008-06-26 @ 11:35:13
URL: http://sojung.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0