Dag 3 - Ja, jag vet inte riktigt vad jag ska säga

Ja, då har jag alltså klarat tre dagar med den här smått vidriga dieten. Det innebär att jag har fixat det längre tid i år än förra året, och det är ju bra. Enda anledning till det är att jag faktiskt måstemåstemåste gå ner i vikt nu, och jag ganska mycket mer motiverad nu än förra året.

Idag har jag ätit ganska dåligt faktiskt, och det är inte bra. Men det kanske framgick.

Ni får matsedeln på en gång:

Frukost:
Fil med linfrön och äggröra med crème fraiche, crème bonjour och kryddor.

Kommentar: Ja, det här var ju.. Sämre än igår i alla fall. Filen var fortfarande helt okej men det blev verkligen för mycket med äggröran, så jag slängde mer än hälften. Det är ju inte bra eftersom jag ska äta så mycket fett som möjligt typ.

Lunch:
Kött med café de paris-smör och en bit brieost.

Kommentar: Väldigt gott faktiskt, och jag blev ganska stolt över att jag lyckades göra eget café de paris-smör (det var i och för sig inte speciellt komplicerat). Sen blev det kanske lite för mycket kött mot mängden fett, inte bra.

Middag:
Hemgjord hamburgare med café de paris-smör och crème fraiche.

Kommentar:
Ja, precis som under lunchen blev det för mycket protein. Crème fraichen ville jag helst inte äta till själva hamburgaren, och det var ju inte speciellt gott att bara äta crème fraiche, därför blev det inte speciellt mycket fett nu heller.

Ja, jag har uppenbarligen misskött mig lite smått idag, men jag har åtminstone inte ätit någonting annat än det här, och det är jag riktigt stolt över. Jag har inte ätit någonting alls förutom frukost, lunch och middag någon av de här tre dagarna. Fast det beror kanske på att jag inte får äta någonting. 

Det känns alltså väldigt segt det här, och tanken på att jag måste hålla det här äckligt strikt i två veckor får mig att vilja spy. Men jag ska fixa det i år! Jag ska! Det känns i och för sig ganska omöjligt att jag någonsin skulle kunna se ut som jag vill, men ganska många verkar faktiskt tro på mig, och jag kan ju inte göra dem besvikna?
Men jag skulle förmodligen bli mest besviken. Och det får definitivt inte hända, inte nu.

Nog om alla klagomål, nu ska jag faktiskt berätta någonting bra.
Sen första dagen (tisdagen alltså) har jag minskat 4 centimeter och gått ner 1,5 kg! Det känns bra faktiskt. Väldigt bra.
Nu är det bara 16 cm kvar ungefär..

Kommentarer
Postat av: Josefin

sv: nemen heeeeJ!=D är det duuu!?!? fan va länge sen!!!

2008-06-26 @ 21:50:32
URL: http://sameoldstories.blogg.se/
Postat av: Sojung

såklart du kommer att klara det:) Lite motion på det där så kommer de bli fint, bara du hittar någonting du tycker är rolitg och inte tar ut dig för mycket i början!

2008-06-27 @ 08:52:44
URL: http://sojung.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0