Del 3

Varning för känsliga läsare!

Jag har bävat för det här i månader nu, ungefär sen min hals började krångla lite i typ april. Imorgon måste jag göra mig beredd på ett besök till sjukstugan. Jag hatar sjukstugan när jag har ont i halsen, för jag hatar den där glasspinnen som de stoppar ner alldeles för långt. Hade det inte varit för den hade jag nog gått dit redan när allt började.
Mamma ringde apoteket idag eftersom pappa fick för sig att jag hade fått någon slags svampgrej på tungan av halsinfektionen (eller vad det nu är för mystiskt) och jag ville självfallet ha någonting mot det. När mamma förklarat allt om min hals och grejer så sa tanten att hon tyckte att det lät som halsfluss och att jag skulle ringa sjukstugan imorgon.
Suck, nu måste jag. Men det är kanske lika bra.

Dagen blev väl ungefär som planerat, jag hängde med mamma och jobbet och köpte glass. Glassen hjälpte faktiskt. I sisådär fem minuter.
Strepsils stod ju också på inköpslistan, och jag tror faktiskt att mamma till slut förstod att jag ville ha jordgubb.

Jag funderar nästan på att gå och lägga mig, men jag hänger nog vid datorn ett tag till.


Kommentarer
Postat av: milio

halsfluss är det värsta jag råkat ut för i hela mitt liv. krya på dej!

2008-06-23 @ 19:54:08
URL: http://livetmedmusiken.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0