Jag saknar er

9D har varit alltid varit udda, även när vi gick på Kyrkis och speciellt på Utsjö, men vi har alltid varit den absolut bästa klassen. Jag kommer att sakna alla så förbannat jävla mycket! 10 år är en så jävla lång tid.

10.00 igår skulle vi vara i kyrkan, jag lyckades komma dit till 09.30 (!) ungefär. Det är definitivt inte illa för att vara jag.
Efter kyrkan samlades vi vid Smäckestugan, precis som alla andra år, och fick lite grejer från Mats och Anneli. Jag tror Mats grät en skvätt.
Sen klev vi då på traktorn. Hade väldiga svårigheter med att komma upp, mina 151 cm var ju ingenting att skryta om direkt, men det gick tillslut. Jag åkte dock bara till Patric, där vi stannade för att fixa diverse saker, eftersom jag skulle hem och fika med mamma, pappa, David, Lucas och mormor.

När jag kom hem hade de köpt en ros, det gjorde mig glad. Inne i köket låg även ett litet paket som jag öppnade med spänning. I paketet fann jag ett jättefint halsband. Även det gjorde mig glad.
Mamma och pappa hade även köpt en jättesöt (och jättegod) prinsesstårta och kardemummabullar. Det var väldigt trevligt.

Jag och pappa drog oss ner mot byn vid tvåtiden för att uträtta lite ärenden. Jag köpte Halebop 200 kr för 196 kr och pappa köpte Halebop startpaket. Efter det pratade pappa med Lars i en evighet, och eftersom alla andra hade åkt hem för att byta om så satt jag där. Drog mig dock mot Tom's Bar vid 14.30 ungefär eftersom vi skulle äta där.
Det var jättetrevligt och jättegod mat.
Tänkte åka hem med Anneli efter det men jag såg mamma vid bankomaten så jag slog följe med dem. Var in på Ica med dem en sväng och sedan sprang jag snabbt in på Hemköp för att köpa Sprite och Ramlösa blåbär.

Stod med resten av klassen och väntade på traktorn vid Gamla brandstation. Det var ganska trist.
Väl på traktorn var det drag och jag hade lätt kunnat åka hela natten. Orkar inte skriva så detaljerat om traktorfärden, men vi skrek, sjöng och dansade typ.

Tiden efter traktorn var lite sorglig, vi tog farväl av typ alla. Jag gissar på att det kommer ta cirkus två månader innan jag fattar att jag aldrig kommer gå i samma klass igen. Det är verkligen helt sjukt, med tanke på att vi har varit en klass i 10 år.
Men jag lovar, jag ska skriva den där boken. Ni får den på återträffen.

Jag och Sofia drog hem en sväng för att gå på toa. Vi slängde i oss varsin baguette också, traktorfärden gjorde oss hungriga.
Pappa skjutsade ner oss på byn sen igen, men vi såg inte en själ förutom några poliser som hängde i Grönlandsparken, så vi drog oss till Döls avslutning på Mime's. Vi fann några nior där faktiskt, så vi satt och hade trevligt med dem och väntade på mat. Vi blev lite rastlösa också, då gick vi ut till grillen och sjöng vår Upp o hoppa. De få som satt där ute flydde, men vi skyller på att vi var hesa.

Vi fick vår mat tillslut och jag diskuterade stockholm med Janne. Han tycker också om Söder, det gjorde mig glad.
Vår bowlingtimme sprang iväg och istället för bowling satt vi och pratade, men det var trevligt.
Helt plötsligt var det utdelning av sommarpaket och lottdragningen. Jag fick en t-shirt och 100 kr i presentkort hos Malungshandlarna, men jag vann dock ingenting på dragningen. Men det gjorde Sofia! hon fick en till t-shirt, 50 kr till i presentkort och en Cola.

Vi knallade ner på byn sen, men det var fortfarande lika dött. Jonas Persson var förresten nykter, och jag blev förvånad.
Jag hittade en Henke också, jag kommer att sakna honom. Vi kramades hundrasjutton gånger.
Sofias mamma ringde vid etttiden så jag ringde pappa. Skjutsade hem Henke (och vi kramades lite mer) och sedan for jag hem.
Sedan sov jag.

Det var gårdagen.

Idag har jag sovit bort i stort sätt hela dagen, det var härligt. Jag har även hunnit smsa med typ halva klassen. Alla dessa sms berodde på alla saknadskänslor och det smittade av sig på alla.

Jag kommer verkligen att sakna 9D. Och massa andra.

9D - VI E'
BÄTTRE ÄN DU


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0