Katchup

Min dator fungerar igen och det är jag glad över. Tyvärr är det den enda grejen jag är glad över också.

Udner de dagar jag inte har bloggat har det hänt en del. Jag har sovit till exempel. Och lagat mat. Och mamma körde på en katt.
På väg hem från mormor i förrgår, ungefär vid Utsjöskolan, sprang en katt över vägen som mamma inte hann uppfatta och sedan small det. Jag gallskrek och mamma blev rädd. Vi vände och hittade katten i ett dike, men den sprang iväg. Eftersom vi kört på den sprang vi runt bland gårdarna för att hitta ägaren. När vi väl hittade ägaren kunde vi inte hitta katten, så efter ungefär en halvtimme åkte vi hem.
Klockan 06.30 igår ringde ägaren och berättade att katten var tillbaka och att han skulle till veterinären med den och sedan ringa upp. Efter veterinärbesöket fick vi alltså veta att kattens bakben hade gått ur led, men det skulle lösa sig.
Katten överlevde alltså.

Samma kväll tittade jag även på fotboll, men det hade jag ju lika gärna kunnat låta bli. Sverige sög, speciellt Zlatan.

Idag är det alltså midsommarafton och vädret är som vanligt. Grått och livlöst (om man bortser från att det blåser).
Jag är pessimistisk som vanligt och allt känns ganska tråkigt eller irriterande.

Ikväll blir det nog grillning hos Sandra i alla fall, och det blir nog trevligt.

Nu ska jag fortsätta ta igen alla blogginlägg jag missat från diverse bloggare under dessa dagar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0