Klagovisor, del 2

Igår somnade jag vid 23.45 ungefär. Klockan tre vaknade jag och kunde inte somna om, så när pappa gick ner en halvtimme senare hängde jag på. Jag la mig i soffan för att försöka sova där, men jag och pappa började prata om drömmar och ont i halsen istället. Det var trevligt. Klockan fyra åkte pappa eftersom han hade en körning, så jag försökte sova igen, men det gick inte. Jag började tänka på den störda drömmen jag hade inatt, och då ville jag helst inte somna om alls, så jag gick ut insvept i mitt täcke. Kallt. Jag gick in efter tre mintuer.
Tids nog försvann jag och vaknade 06.45 när mamma gick ner, jag skulle gissa på att jag kanske sovit en timme då. Mamma var snäll och kokade vatten till mig och gjorde en smörgås, men jag kunde knappt varken äta eller dricka eftersom det känns som ett stort öppet sår i halsen.
När mamma tittade på tv blev jag oerhört uttråkad, så jag halvsov. Febern var borta tror jag när jag vaknade, så jag tog en dusch. Nu sitter jag alltså här.

Förresten, den störda drömmen jag hade handlade om massa bloggare.
Innan jag somnade igår så började jag fundera på om inte Blondinbella och Kissie är hemliga samarbetspartners, självfallet spårade det ur totalt när jag somnade och helt plötsligt hängde hela bloggsverige i lianer och ljög för varandra. A låtsades vara kompis med B som i sin tur låtsades vara kompis med C som lurade A eftersom D ljög för B osv. Jag måste nog säga att det nästan var en mardröm, de hängde faktiskt i lianer.
Nog om det.

Idag hade jag tänkt leta jobb, men på grund av min feber och förkylning blir det inte så. Jag följer antagligen med mamma på jobbet istället. Hon ska handla till jobbet, så jag tänkte passa på att köpa Strepsils och en glass, jag har hört att det ska vara bra för halsen. Tyvärr.

Jag gissar på att jag måste försöka äta frukost nu, tjing.

Kommentarer
Postat av: Anton

De har gaddat ihop sig och tar sakta över bloggvärlden tills de dominerar så mycket att båda står med på Moderaternas listor för riksdagsvalet tidigast 2010 för Blondinbella men 2014 för Kissekatten.

2008-06-23 @ 12:09:01
URL: http://souk.blogg.se/
Postat av: milio

du får inte bli sjuk nu!! sluta :(((

2008-06-23 @ 12:18:34
URL: http://livetmedmusiken.blogspot.com
Postat av: Amanda

usch usch! jag har också feber och ont i halsen :(

2008-06-23 @ 14:33:01
Postat av: Nina K.

Glass är det bästa man kan äta när man har ont i halsen. :)

2008-06-23 @ 14:57:34
URL: http://ninakhansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0