Kent gör livet bra

Vet ni vad jag gjorde igår?
Jag slog av datorn, tände ljus på mitt rum, klickade på Du & Jag Döden och sedan satt jag där.
Jag bara satt där och tänkte och mådde bra.
Jag tänker nog fortsätta med det faktiskt, ljus på kvällarna.
Man somnar lättare om man har fått tänka en del innan man går och lägger sig.

Just därför tänker jag plocka på mig två chokladbollar, koka lite te och sedan sätta mig på rummet och bara vara.

         


Förresten. Diametern på en chokladboll är ungefär 1,5 cm. Vad är då volymen, respektive arean?
Svaret får ni imorgon, om nog många gissat/räknat ut, haha.

Kommentarer
Postat av: PetterH

Formeln för volymen på en chokladboll är:

(40.75³π)/3 vilket ger volymen ≈ 1,325cm³



Om du väger den kan du räkna ut densiteten

Densitet = ζ

Formeln är ζ=Massan/Volymen

Massan borde ni kunna M=Fg

g ≈ 9.82

2008-11-24 @ 23:16:13
URL: http://petterh.blogg.se/
Postat av: Marre

Hejsan sötnos :)



Jag hade också den perioden, ibland saknar jag det för det va så fruktansvärt fridfullt. Jag brukade även sjunga med i texterna ibland.. Var nästan som att orden liksom renade mig inifrån och ut. En bra drog ^^



Det med att man är mindre värd än alla andra, åter igen känner jag igen mig. Så väldigt mycket. Ett svart håll som jag inte vill låtsas om, men som jag aldrig kommer undan. Tror man får försöka tänka på hur andra ser en.. Och i alla fall vara så rättvis mot sig själv att man lyssnar på komplimanger, även om man inte alltid håller med.



Nu blev det långt ^^ Puss i alla fall :D

2008-11-25 @ 14:31:11
URL: http://kohinski.blogg.se/
Postat av: Anton

Du är en smart tjej! Hur gick matteprovet? Kram

2008-11-25 @ 17:25:40
URL: http://minlotusblomma.blogg.se/
Postat av: Evelina

PetterH: Jag förstod ingenting alls av densitetsgrejen. Tyvärr.

Anton: Åh, matteprovet ska vi inte tala om. Det gick inte bra alls är jag rädd.

2008-11-25 @ 19:16:07
URL: http://evelinamarina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0