Vilken bra dag!

Jag har faktiskt varit rätt effektiv idag.
Inte på samhällskunskapen visserligen. Vi fick typ en timme på oss att läsa elva sidor och jag lyckades läsa två och en halv. Men det var faktiskt på grund av att jag, Niklas och Mathias diskuterade sidorna, och det skulle vi göra. Också.
På matten hade vi prov. Det var inte roligt. Det var ett rätt svårt prov faktiskt. Men jag borde bli godkänd, och jag orkar faktiskt inte bry mig om att få bättre än så. Det är fan inte hela världen.
Efter lunch var jag nog kanske inte heller så effektiv. Då hade vi resurstid och jag satt i två timmar och tänkte jobba svenska, men tankarna flög liksom vidare på X, så det blev inte så mycket gjort.

Men när jag kom hem! Då ni. Jag satte igång med novellanalysen på en gång och gjorde om det som jag faktiskt hade skrivit. Och tro det eller ej, men jag blev klar! Det var fan längesedan jag blev klar med någonting samma dag som jag började med det.
Några sidor samhäll läste jag också, men det blev jobbigt efter ett tag på grund av att jag inte har någon fungerande lampa på mitt rum förutom fönsterlampan.
Men imorgon ska jag läsa alla sidor. Jag ska vara riktigt förberedd till provet för en gångs skull.

Jag insåg igår hur fasansfullt mycket tid datorn stjäl, så jag funderar på att faktiskt begränsa min användning av datorer till max en timme per dag, om det inte råkar vara någon skolgrej som måste göras på dator. Är inte det lite smart egentligen? Det tycker i alla fall jag, och i detta fall är det det som räknas.

Nu ska jag tända några ljus innan jag går och lägger mig. Jäklar vad jag är nöjd med mig själv! Jag har lyckats plugga (ja, jag vet att det bara var en grej, men det är mycket för mig som ALLTID skjuter upp saker) och lyckats må rätt bra. Det är inte illa.

Kommentarer
Postat av: Anton

Som sagt: Du är min idol. :)

2008-11-25 @ 22:07:06
URL: http://minlotusblomma.blogg.se/
Postat av: Evelina

Äh, du bara ljuger :) Men du är min idol. :)

2008-11-25 @ 22:14:57
URL: http://evelinamarina.blogg.se/
Postat av: PetterH

Om du bara är 1 timme om dagen vid datorn kommer du få massa tid till annat skoj. Att ta tag i läxor är väldigt bra och visst känns det skönt när man har gjort dom. Du inspirerar mig..

2008-11-25 @ 23:03:36
URL: http://petterh.blogg.se/
Postat av: Evelina

PetterH: Åh, jag har nog aldrig inspirerat någon förr. Inte mig veteligen i alla fall. Det är faktiskt rejält skönt när man är klar med allt som ska vara klart. Synd att jag inte insåg det för tio år sedan.

2008-11-26 @ 21:13:53
URL: http://evelinamarina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0