Headache

Godkväll!
Jag kan börja med att gratulera min broder som fyller åtta idag, grattis!

Sedan kan jag fortsätta med att jag spenderat min eftermiddag hemma hos Cathrin. Meningen var ju att vi skulle plugga, men vi sysslade med lite annat också. Nu menar ju inte jag att vi inte pluggade, för det gjorde vi faktiskt. Det jag säger är att vi inte pluggade så mycket som vi skulle kunna ha gjort.
Trevligt var det i alla fall.

Just för tillfället har jag huvudvärk, hemsk huvudvärk, och väldigt snart ska jag börja jobba engelska och/eller matte.
Men först ska jag förklara en liten del av hatet mot min engelskalärare. Grejen är att hennes motto verkar vara "Att lära sig någonting ska vara så tråkigt som möjligt. Det ska kännas i magen och du ska aldrig någonsin vilja läsa samma ord igen. Helst ska du spy av obehag". Ungefär så har jag uppfattat hennes sätt att lära ut.
Men det kanske bara är jag.

Kommentarer
Postat av: Petter

Hehe... Precis så säger typ min Svenska/Engelska lärare inte nåt med att spy men det där med tråkigheten skillnad är dock att jag gillar det.

2008-09-10 @ 22:20:18
URL: http://petterh.blogg.se/
Postat av: Evelina

Petter: Min lärare har aldrig sagt så, men det syns att det är så hon tänker.

2008-09-11 @ 07:01:04
URL: http://evelinamarina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0