Tantpoäng och tragik

Hallå. Det var ett tag sedan. Jag hade tänkt att jag skulle skriva om lördagen i söndags, men jag orkade inte, jag har en tendens att bli lite deppig dagen efter fest. Som en slags bakfylla, fast nyktert.
Men, i alla fall! Natalie fyllde alltså sjutton i lördags, så det var party hemma hos henne, som ni redan fattat. Det var helt super, och jag hade galet roligt hela kvällen! Jag såg lite ansikten jag inte sett på hela sommaren, Cathrin och Sebastians till exempel! Det var trevligt.
Sötbarnet fick gratis biljett till New Moon av mig, Marina, Ulrica och Josse och så fick hon underkläder i godis av mig, Mika och Ida. Lite fail dock att godiset gick ut nyårsafton förra året. Men jag hoppas att hon blev glad för presenterna ändå!
I förrgår drog jag till Yttermalung på kvällen för att måla lite på framsidan av hennes uthus, jag skulle göra det David missade förra sommaren. Det var ungefär halva framsidan. Jag fick fjorton myggbett på en fot. Det sög redigt, och det kliar och fan. Men annars var det ganska kul!
Och idag gjorde jag svartvinbärsjuice! Jag blev faktiskt lite stolt över det, det är alltid mormor som har gjort den till oss. Det är nästan lite tantpoäng, att göra sin egen saft. Bara nästan.
Efter det kom Sandra hit, och vi tog oss en promenad till skogen! Vi blev nämligen väldigt sugna på blåbär, så varför inte när man har tillgångarna? Det blev lite blött och så när jag fastnade på ett ställe, men annars gick det bra! Jag fick i mig väldigt mycket mer blåbär än henne, men det berodde mest på att hon letade spindlar istället för blåbär.
När vi var klara i skogen knallade vi vidare till en vinbärsbuske, och efter det gick vi till Grimsåkersviken en sväng innan vi satte av mot hallonbuskarna. Det var trevligt! Och gott. Efter en kvart eller så upptäckte vi en tant vid hallonbuskarna, och då vågade vi inte längre vara kvar, haha.

Läst har jag gjort också! Jag fick Sista sommaren (med dig) i förrgår från cdon, så den läste jag igår. Den var väldigt bra, jag grät en hel del. Vet dock inte om det var mest för boken eller mest för mitt eget liv, men jag grät i alla fall, och då har boken gjort det den ska!

Nu ska jag kila upp på mitt rum och lyssna på musik, chill!

Kommentarer
Postat av: Malin

svar: jag har inte börjat läsa 'sex veckor' ännu, så jag vet inte riktigt om den är bra. haha :) Jag har däremot börjat läsa "vad är så skört att det bryts om du säger dess namn". Den är fin, väldigt fin. Handlar om en kille och en tjej som blir kära, och tjejen är sjuk. Den är annorlunda och fin. Och jag misstänker att slutet kommer vara sorgligt.

2009-08-14 @ 14:13:46
URL: http://losemyselftoyou.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0