You're alive!

Åh, jag vet att det var över två veckor sedan jag bloggade, men jag har inte orkat. Det var till och med över en vecka sedan jag läste någon blogg senast.
Det sista beror mycket på att jag bodde hos mormor mellan söndag och torsdag, vilket betydde inget internet, men ändå.
Jag måste ju faktiskt säga att det inte har hänt särskilt mycket de senaste två veckorna.
Jag var som sagt till Karlstad, med Yrsa, Marina, Maria och Emma. Det var riktigt trevligt. Vi åkte dit för Rix FM festival, men all annan tid var minst lika trevlig. Och så sov vi över hos Therese. Eller ja, det var inte hennes lägenhet tror jag, men hon bodde där nu i alla fall, så vi sov där.
På lördagen efter det drog jag, mamma, pappa och min bror till Örebro för att hänga på IKEA. Anledningen till att jag bott hos min mormor denna vecka är att vi hyrde ut huset eftersom det är dansbandsvecka, och vi behövde åka till IKEA och skaffa lite grejer till uthyrningen. Vi drog till Bauhaus också för att köpa en duschkabin, men de hade inte en enda på lager med rätt mått, så då köpte vi sånna där dörrar istället, men när vi kom hem insåg vi att det inte funkade eftersom vi har ett element där som vi helt hade glömt bort. Så vi måste tillbaka till Örebro nästa vecka och lämna tillbaka den. Inte mig emot eftersom det innebär shopping.
I fredags drog jag, Marina, Natalie och Ulrica till Kvillselen, till Ulricas stuga och stannade till lördagen. Det var urmysigt. De tjejerna är helt galet bra och härliga! Det spelar ingen roll vad vi gör eller vart vi är, vi skrattar alltid häcken av oss.
Sedan blev det då dyster söndag, vilket innebar tillfällig flytt till Yttermalung. För er som inte vet, Yttermalung suger. Galet mycket mer än Malung. Men allt Yatzyspelande på kvällarna var roligt.
Och tisdagskvällen var super! Det är som sagt Svenska dansbandsveckan här, vilket innebär mycket folk och dansband. Och alkohol, om man är lagd åt det hållet. Men i alla fall, jag och Marina drog till parken på tisdagskvällen eftersom hon hade lovat mig att hon skulle lära mig dansa. Jag var självfallet fruktansvärt dålig, men på slutet måste jag ändå säga att det gick mycket bättre, även om jag fortfarande var galet dålig. Jag hade i alla fall väldigt roligt.

Nu orkar jag inte skriva längre, dels för att jag får ont i armarna men mest för att jag väldigt snart blir galen av abstinens om jag inte får fortsätta läsa Midnight sun och Twilight.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0