Öronvärk på grund av pollen?

"Själva symptomen hos pollenallergiker uppstår när pollenkorn kommer i kontakt med olika slemhinnor i näsan och luftvägarna, vilket leder till allergiska reaktioner där ämnen som exempelvis histamin frisätts. Detta kan bland annat leda till nysningar, klåda, nästäppa, rinnsnuva, eller, i än värre fall, en svullen bindehinna (konjunktiva), gom samt hosta, trötthet, andnöd och klåda i hörselgångarna."

Så står det på Wikipedia under rubriken "symptom" om man söker på pollenallergi.
Nysningar, nästäppa. rinnsnuva, hosta, trötthet och problem med andning har jag dragits med sedan jag kom hem från Mora, värst var det igår.
Idag blev det en kort skoldag, jag åkte hem efter svenskan men tänkte åka tillbaka senare för att göra spanskprovet, men jag var helt slut och hade fått så grymt ont i örat att jag struntade i att åka tillbaka.
Kan man få ont i örat av pollenallergi? Det gör alltså riktigt jäkla ont, och jag är typ halvdöv. Dessutom susar det.
Sjukt obehagligt.

Men imorgon måste jag i alla fall till skolan eftersom det är onsdag, och onsdagar betyder malungsblad.

Kommentarer
Postat av: Anonym

okej :)

2009-05-12 @ 20:46:54
URL: http://robertpattinson.se
Postat av: Malin

oj det lät konstigt, har aldrig hört att man kan få ont i öronen av pollen :P men hoppas att det går över!

2009-05-13 @ 22:06:15
URL: http://losemyselftoyou.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0