Update

Eftersom jag är så fruktansvärt lat har jag inte orkat uppdatera de senaste dagarna.
Karlskoga och Karlstad i torsdags var i alla fall trevligt! Vi hängde först på Nobelmuseet i Karlskoga, vilket faktiskt var intressant. Efter det drog vi till Bergvik och var där mellan ungefär ett-halv två någonting till fyra. Det var definitivt höjdpunkten! Inte för shoppingen, för jag shoppade inte ens, men jag träffade Emelie! Det var fantastico!
Hon är alltid så fantastisk. Hon hade till och med lyckats fixa en Rock Sound till mig (eftersom jag tvingat henne), helt underbart.
Jag kom hem vid sju på kvällen ungefär, och väntade sedan i två timmar på att MTV EMA skulle börja.
Öppningsnumret med Green Day var riktigt bra tyckte jag, men så väldigt mycket annat var det inte som var bra. Det var en besvikelse faktiskt, MTV brukar definitivt ha bättre galor än sådär. Och Katy Perry var ju ett stort skämt hela hon, och det var ingen komplimang.

Hela fredagen kände jag mig yr och sjuk men jag bestämde mig för att hänga med Mathilda, Martin, Yrsa, Cathrin och Askur ut ändå! Planen var Manhattan, men vi hörde att det inte var så mycket folk där, så vi hängde i Cathrins lägenhet istället. När klockan var ungefär elva eller så drog vi till Manhattan ändå, när det var en timme kvar innan stängning. Vi tyckte att vi faktiskt måste stötta det som händer när det väl händer något här. Det var inte särskilt mycket folk där, men det var rätt trevligt ändå. Jag hängde mest vid entrén där Jennifer stod och tog inträde.
Efter Manhattan drog vi fem tillbaka till Cathrins lägenhet och hängde där till halv två ungefär. Det var trevligt.

Lördagen var rätt meningslös till en början. Det var meningen att jag skulle plugga, men jag sov till halv två, och så fort jag kom upp skulle jag göra lunch/middag. Den var klar halv fyra. Det blev inget plugg för mig!
Vid nio-halv tio ungefär drog jag till Jennifer. Vi hade planerat en myskväll med film hemma hos henne, men det blev ändrat till myskväll med film hos Anders istället! Först gick jag och Jennifer till pizzerian across the street (fast det är mer en riksväg, men ändå) och köpte sallad och sedan knallade vi iväg till Anders där Jesper (och Anders, såklart) redan var. Minuten efter att vi anlänt kom Jonatan och Samuel, så filmen kunde slås på! Vi checkade Zombieland, och jag måste säga att det inte är någon höjdarfilm att äta till. Det ska ju föreställa någon sorts skräckkomedi, men den var inte ett dugg läskig (och då ska ni veta att jag tycker att Scary Movie 3 är läskig), men den var rätt väldigt äcklig emellanåt. Men mest var den faktiskt rolig och totalt störd. Faktiskt förvånande få zombies i den filmen, men det gjorde inte mig något!
Det var en väldigt härlig kväll i alla fall!

Eftersom det inte blev någon plugg på lördagen hade jag tänkt ägna söndagen åt det istället. Behöver jag säga att det inte blev så? Jag var på sånt fruktansvärt musikhumör att jag inte kunde göra annat än lyssna på musik, sjunga och läsa Rock Sound! Så det var faktiskt det jag ägnade hela dagen åt. Jag orkade inte ens sätta på mig kläder, så jag gick i pyjamas hela dagen. Det var härligt!

Idag checkade vi Dracula på engelskan, men eftersom jag har så äckligt dålig syn och råkade hamna längst bak eftersom jag var sen måste jag se den igen hemma. Lite jobbigt, eftersom jag har sett den men inte hört/sett allt de sagt och jag såg heller inte bilden så bra alla gånger, och det blev så mycket bättre av att fönstren reflekterades i tvn! Så jag antar att jag måste checka den imorgon eller så.
För övrigt kom jag på en grej idag. De senaste dagarna har jag mått rätt dåligt, jag har varit yr jätteofta, haft ont i huvudet, mått illa och varit iskall om händerna och fötterna, jag som vanligtvis nästan aldrig är kall. När jag pratade med Susanne idag om blodprover och blodgivning kom jag underfund med att det självfallet är mitt blodtryck det är fel på! Den här medicinen som jag slutade med men som jag började med igen efter en vecka har jag nu käkat i två veckor. Jag älskar den, den är helt sjukt underbar, men problemet är att man kan få lite knepigt blodtryck, och just därför ska man kolla det och hjärtat var fjortonde dag. Jag checkade i onsdags, och då var det normalt, och nästa tid har jag nästa onsdag. Frågan är om jag kanske inte borde kolla det tidigare än så..
Jaja, skitsamma! Imorgon är det utvecklingssamtal och det ser jag fram emot!

Nu ska jag fortsätta lyssna på Emelie-skivan som jag inte lyssnat klart än, inte på långa vägar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0