Det är visst nån som är tillbaka

Tjoho! Idag var första dagen i skolan för mig sedan 25 september, den ni.
Det var inte en så jobbig dag med tanke på att vi hade halv studiedag, så vi hade engelska, håltimme och svenska. Engelskan var inte så kul dock, vi ska skriva en uppsats om oss själva till på fredag. Det suger. Hårt. Jag kommer inte på en enda grej att skriva.
Svenskan var inte så farlig dock, vi fick en bok vi ska ha läst till vecka 46 och sen pratade Susanne lite om utopi, sedan fick vi gå. Jag, Susanne och Yrsa snackade dock böcker i typ en halvtimme.

Jag och Yrsa hade planerat att stanna kvar i skolan och jobba engelska, så vi stannade. De söta hockeyettorna Ida och Marthe var också kvar i skolan, så jag hängde med dem när Yrsa drog till sjukstugan för att kolla foten.
Det slutade såhär;






Det blev inte mycket plugg alltså. Yrsa kom tillbaka också faktiskt, och då såg det ut såhär;



Jag skrev absolut ingenting på uppsatsen under de sex timmar extra vi var i skolan. Bra är jag!
Men, jag upptäckte en mycket trevlig sak! När jag checkade Idas iPod hittade jag musik som The All-American Rejects, Band of Horses och typ All Time Low, och fick en liten chock. Det visade sig att Marthe lagt in musiken, så vi satt och pratade musik ett tag. Det var lyckorus. Hon lyssnar på typ underbar musik som ingen annan lyssnar på mer än jag och Emelie. Eller jo, såklart finns det fler, men ingen jag vet om. Typ, We the Kings, Jimmy Eat World och Dashboard Confessional, bland annat, det fanns mycket gott i hennes telefon!
Helt underbart!

När jag kom hem vid sex eller nåt åt jag lite innan jag och pappa drog ut på en promenad. Det var skönt, jag har längtat efter promenader den senaste veckan!

Nu ska jag springa och tvätta en sväng, och sedan sova, men egentligen behöver jag inte eftersom jag börjar ett imorgon! Wihoo!

Kommentarer
Postat av: ida enfeldt

Vi älskar att du är tillbaka!:)<3

2009-10-08 @ 06:16:15
URL: http://idaenfeldt.blogg.se/
Postat av: emeieelelieie

tips: skriv mer om mej.

2009-10-08 @ 14:08:33
URL: http://miliopop.blogg.se/
Postat av: marthe

min musik smak äger :-D

2009-10-09 @ 22:03:24
Postat av: marthe

visst har jag bra musik ;)

har mycke mer på min dator

2009-10-10 @ 21:39:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0