Du får ingen mat för du ska banta

Eftersom ni är så fruktansvärt intresserade känner jag att jag måste berätta lite om min dag i Falun också.

Jag, pappa och Lucas drog vid elva ungefär, hade bråttom och när vi nästan var i Borlänge körde vi in på en liten väg som brukar gå fortare än den vanliga. Inte idag. Det var vägarbete exakt hela vägen förutom de sista metrarna ungefär. Vi kom alltså fram till lasarettet fem minuter för sent. Det gjorde inte så mycket dock.
Läkaren såg mig en sväng i väntrummet och kunde redan då konstatera att jag gått upp i vikt och att pappa gått ner, vilket resulterade i att jag ska äta samma medicin som honom, och jag ska börja imorgon! Jag måste dock till sjukstugan 8.30 imorgon och ta prover, men sedan ska det käkas medicin i fyra veckor och hoppas på att den funkar. Jag vet inte riktigt vad jag gör annars, allt känns så meningslöst. Läkarna vet ingenting, jag tar mediciner utan att veta varför och ingen orkar bry sig. Det suger. Vi får alltså hoppas på det bästa.

Efter lasarettet drog vi och åt och efter det en snabb vända till Dollarstore eftersom jag skulle köpa balsam. Det jag skulle ha fanns såklart inte, så det blev ett läppstift istället.


Nya läppstiftet.

Vi hade lika bråttom på hemvägen som vi hade haft dit eftersom pappa hade tid i Dala-järna 16.00 för att byta däck. Vi kom dit 16.20 ungefär, så vi var sena dit med.
Jag har inte kört bil på rätt länge nu, men jag tänkte att jag måste ta tag i det där, så jag körde mellan Dala-järna och Yttermalung. Vi skulle till mormor och lämna bröd, och så blev jag och pappa lite osams i bilen så pappa fick ta över.
Jag, mamma och pappa promenerade en timme då vi kom hem och sedan hjälpte jag mamma med HM-beställning. Självfallet hittade jag också lite trevligt.



 


Kommentarer
Postat av: Nat

"för du ingen mat, du får ingen mat, du får ingen för du ska BANTA!"

"alltså, du är jätte söt men jag fattar inte vad su säger"

"wwwaaaaaaaaooooooo, wwwwwaaaaaa, oooooooo, schhhhh, jag pratar valska!"

BÄST!

2009-10-13 @ 13:13:25
URL: http://nataliemorravej.blogg.se/
Postat av: ida enfeldt

Guu vad du är fin i rött läppstift!!!!:D Haha hum...jaa jag tänkte faktist på dig när jag åkte i väg. Jag borde jätt biljetten till dig;) Pussss

2009-10-14 @ 14:52:39
URL: http://idaenfeldt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0