Kent släpper nytt

Hoppsan, Kent släpper nytt. Kul att jag hänger med. Singeln Töntarna har släppts digitalt och 6 november släpps nya albumet Röd. Och såhär ser låtlistan ut;

1. 18:29-4
2. Taxmannen
3. Krossa Allt
4. Hjärta
5. Sjukhus
6. Vals För Satan (Din Vän Pessimisten)
7. Idioter
8. Svarta Linjer
9. Ensamheten
10. Töntarna
11. Det Finns Inga Ord



Jag blir lite nervös faktiskt. Jag tyckte inte att Tillbaka till Samtiden var det bästa de åstadkommit, och jag hoppas att detta kommer likna de äldre skivorna mer än den senaste. De lovar i alla fall att det kommer att låta Kent, och det är ju bra.
Turné blir det också, med biljettsläpp 12 oktober.

25 februari – Stockholm, Annexet
26 februari – Stockholm, Annexet
3 mars – Gävle, Läkerol Arena
5 mars – Helsingfors, Hartwall Arena
10 mars – Linköping, Cloetta Center
12 mars – Århus, Kongresscenter
13 mars – Köpenhamn, Tap1
14 mars – Malmö, Malmö Arena
18 mars – Göteborg, Lisebergshallen
19 mars – Göteborg, Lisebergshallen
24 mars – Oslo, Oslo Spektrum
25 mars – Bergen, Grieghallen
27 mars – Bodö, Bodö Spektrum
30 mars – Örebro, Conventum Arena

Info och bild från Kent.nu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0