Mathilda: Din mamma kan va pilsk!

Nu är jag tillbaka!
Internet började faktiskt funka i måndags, men jag orkade inte sätta mig vid datorn förrän i onsdags och de senaste dagarna har jag inte varit särskilt pepp, så det har inte blivit någon blogg.
Jag är dock bara tillbaka för att vara tyst. Eller nej, det vet jag inte, men ikväll drar jag i alla fall på pyjamasparty med Ida och Sällskapsresan, och imorgon blir det först muffinsbak och kvällen kommer spenderas med Jennifer! Förhoppningsvis i alla fall.
Förresten, på tal om Jennifer! Vet ni vad jag gjorde igår? Jag färgade Jennifers utväxt! Jag är riktigt stolt faktiskt, jag har bara färgat hår en enda gång förut, och det var för fyra år sedan. Det tog visserligen ungefär en timme och en kvart att få i all färg (och då är det bara utväxten vi snackar om), så jag var ju ingen vessla direkt, men det blev faktiskt bra ändå!

Tänkte dra lite mer som hänt under veckan.
I lördags hängde jag med Jennifer på ungdomsgården här i Malung, Döl. Man hängde där jämt på mellanstadiet och det är rätt sällsynt med gymnasieelever där, men det är faktiskt sjukt kul! Sist jag var där var i vintras någon gång, även då med Jennifer. Men det är verkligen galet kul, även om det är en mesig grej att hänga där.
I onsdags hade jag också trevligt. Först hade jag plugghäng med Yrsa med cappuchino och toast. Det var yum! Men det var inte allt, jag och Mathilda tittade nämligen på Jane Eyre hos henne! De har världens sötaste hus ungefär, så det passade fint att se en av världens sötaste filmer där! Eller, vacker kanske är ett bättre ord. Skitsamma.
Alla andra dagar i veckan har jag, Yrsa och Carolina förberett inför idag. Idag hade vi FN-dag i skolan, med olika simuleringar som SP08 och SP07 höll i. Det var rätt kul faktiskt, men rätt stressigt och jobbigt. Särskilt när vi hade klasser som var totalt oseriösa. Det bästa under dagen var dock lunchen! Eftersom samhäll som sagt höll i aktiviteterna och esteterna stod för underhållningen på avslutningen så bjöds det på tacos för oss, istället för köttsoppa som alla andra fick äta. Det var dagens höjdpunkt.

Men å andra sidan är kanske dagens höjdpunkt ikväll. Jag ska nämligen strax dra till Ida och ha pyjamasparty med henne! Vi har laddat upp med godis och planerar att checka Sällskapsresan, det blir super!

Ciao!


Kommentarer
Postat av: Malin

jag har inte hört av dig på jättelänge. hur är det? :)

2009-10-24 @ 13:12:45
URL: http://losemyselftoyou.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0