The Lilly-pits

Jag hade tänkt att detta inlägg skulle komma lite tidigare, men jag har hängt i Falun hela dagen och när jag väl kom hem tog jag en promenad och sedan snodde pappa datorn. Fin ursäkt alltså.

I alla fall, i fredags drog jag, Marina, Natalie och Ulrica till Kvilselen direkt efter skolan. Eller ja, det blev en sväng hem till Ulrica för att hämta matgrejer och vatten och en tur till La Scala för att hämta fredagens middag! Vi svängde om Marina för att hämta upp henne också, faktiskt.
När vi kom dit åt vi på en gång, vi var galet hungriga och maten var galet god! Fläskfilé, stekt potatis och pepparsås tror jag bestämt att det var, men jag är inte riktigt hundra på det där med såsen. Helt suveränt i alla fall!
Efter det fixade vi värme och grejer och så checkade vi Idol. De flesta sög rätt hårt, utom typ Calle och Reza. Eller de var i alla fall de enda som var riktigt bra. 
Jag minns faktiskt inte så jättemycket mer från fredagen, vi dansade mest och sjöng hela kvällen och dog av skratt konstant.



Lördagen var helt underbar redan från början. Solen lyste och vi visste att vi inte skulle behöva göra ett skit på hela dagen, kan det bli bättre? Nä, jag tror inte det. Vi degade hela dagen, åt när vi kände för det och gick på dass rätt ofta. Haha. Vi hängde på dass nästan lika ofta som vi skrattade faktiskt, alltså var vi där rätt ofta.
Resten av dagen spelar vi lite yatzy och så, och lyssnade på musik och hade det underbart. Vi låg på hög i sängen och tog kort också, haha.
En promenad tog vi också, wonderful.
Hela kvällen dog vi av skratt och hade stafettskrivningar och allt var allmänt underbart.





Söndagen var lite deppigare med tanke på att vi skulle åka hem. Dessutom snöade det. Det hindrade oss dock inte från att känna lycka en sista dag, och någon timme ägnades åt yatzyspelning och resten av dagen låg vi i en hög i sängen och skrattade åt allt roligt vi kunde komma på. Det var massor.
Lunchen förtärdes vid halv sex eller så innan vi packade ihop och drog hemåt. Det sög redigt, men vi hade en (tre) mysig(a) gruppkram(ar) när vi släppte av Marina.


Söndagens lunch var ruskigt äcklig, men allt gick åt ändå.

Det enda sköna med att komma hem var att hoppa in i duschen, jag hade saknat den. Särskilt med tanke på att jag spillde äppeljuice över ungefär hela mig under lördagens frukost. På tal om det måste jag tillägga att vi höll nästan på att få ihop en tradition. Sist vi var i Ulricas stuga, i somras alltså, spillde alla fyra varsin gång. I år spillde jag och Natalie två gånger var, Marina fyra eller fem gånger medan Ulrica inte spillde en enda gång! Det var lite surt, hon hade nämligen väldigt tur i yatzy också. Men det är kul när det går bra för andra!
I alla fall, efter gårdagens dusch checkade jag skolkatalogen som kom i fredags, och beslutade mig för att skjuta fotografen nästa år. Hitta Nemo stod sedan på listan, den hade jag faktiskt också längtat efter under helgen.
Jag vet inte hur många citat ur den som drogs under helgen, men det var nog många för att få mig att koppla in VHSen. Efter filmen slocknade jag som ett ljus.

Det hände så sjukt mycket mer under helgen, vissa saker minns jag inte på rak arm och vissa saker är det sekretess på, men oavsett det så var helgen den bästa på sjukt jävla länge. Jag längtar otroligt till nästa gång, för det ska det bli, och förhoppningsvis väldigt snart. Ni flickor är helt underbara!


Kommentarer
Postat av: Natalie

Åhhhhh, underbart bra inlägg! :D love you! (dubbel betydelse) <3

2009-10-12 @ 23:38:22
URL: http://nataliemorravej.blogg.se/
Postat av: Marina <3

Hahaha xD Diggar inlägget! :D Maten var jättegod! Du bara klagar för att det var du som gjorde den ;P Hade det sjukt underbart!! Och självklart ska vi dit igen!! Flera gånger!! Tack för att ni finns <3 PUSS

2009-10-13 @ 14:52:22
Postat av: Evelina

Nat: Haha, vi är så jäkla bra! Love you too <3

Marina: Haha, jag klagar faktiskt inte för att jag gjorde den jag tyckte verkligen att den var äcklig. :P Osten förstörde mycket!

Även om vi åker dit tusen gånger till skulle det inte vara nog! Ni är helt fantastico! Det är ni som ska ha tack! <3

2009-10-13 @ 23:53:05
URL: http://evelinamarina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0