Helgupdate

Jäklar, jag har inte pluggat på hela helgen.
I fredags var Mirjam här, ashärligt att träffa henne! Sist jag såg henne var måndagen v. 29, ett bra tag sedan alltså. Det suger att hon har flyttat till Uppsala, det finns nämligen inte lika många tillfällen att träffa henne då. Dock ska jag hälsa på henne någon gång i höst har jag bestämt!
På musiken ska jag, Yrsa, Anette och Carolina köra lite låtar, bland annat When you say nothing at all med Ronan Keating, så jag bad Mirjam lära mig den på piano. Det går alldeles fint, så den borde jag kunna på torsdag!

Igår drog jag och mamma till mormor för att göra vardagsrumsfönstren rena. Det gick rätt bra, fram tills vi skulle sätta upp gardinerna vid det stora fönstret. Död åt gardinstänger säger jag bara. Vi var tre personer som krånglade med den hur länge som helst. Den var i typ fyra delar, och delarna hade fastnat i varann och jag vet inte allt. Usch! När jag kom hem från mormor åt jag lite innan jag drog till Ida där Yrsa, Sandra och Natalie redan hängde. Vi satt och snackade ett tag innan vi drog igång The Boat that Rocked. Helt jävla värdelös. Uäh. Stort plus för snygg kille dock, som påminde om en blandning av Robert Pattinson och diverse andra killar.
När jag kom hem därifrån började jag läsa septembernumret av Rock Sound som finaste Emelie varit snäll att köpa till mig i Karlstad förut! Han dock inte långt innan jag blev trött.

Och idag. Ja, vad ska jag säga om idag? Läste först i Rock Sound ett bra tag, drog sedan på gratisskivan jag fick med tidningen, men har inte lyssnat på mer än tre låtar än. Gillade det jag hörde dock! Sedan drog jag, mamma och pappa till vallokalen för att rösta till kyrkovalet! Skrämmande eftersom det var första gången jag röstade, haha. Lite vuxenpoäng.
Satte mig vid datorn ett tag efter det, och lyssnade på musik. Mitt huvud sprängs av musik för tillfället. Rock Sound, gratisskivan, den här bloggen, Emelie, ja allt kastar ny musik på mig! Det är underbart, men jobbigt. Jag skjuter nämligen upp skolarbetet ännu mer, vilket inte kommer bli kul sen. Det är inte ens kul nu.

Nu ska jag fortsätta med mitt musikletande!

Kommentarer
Postat av: Malin

åh, jag har också tjänat lite vuxen poäng igår när jag röstade på kyrkovalet! hahha.

2009-09-21 @ 16:33:50
URL: http://losemyselftoyou.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0