Maybe it's not my weekend

But it's gonna be my year.

Gårdagen sög. Väldigt, väldigt mycket. Så mycket faktiskt så att jag inte ville gå och lägga mig i torsdags, eftersom jag ville undvika fredagen så mycket som möjligt.
Men fredagen kom självfallet ändå.
Dagen började med uppsatsskrivning om Shakespeare på engelska. De andra började förra fredagen men då var jag sjuk, så jag hade bara halva tiden på mig. Hade jag någon outline? Nej. Varför inte? För att jag inte hunnit ta reda på all skit om Shakespeare och England på 1500-1600-talet som de andra fått av Marit när jag var sjuk en vecka.
Inget bra utgångsläge alltså.
Två lektioner efter engelskan hade jag svenskaprov i språkhistoria. Jag hade inte pluggat särskilt mycket eftersom jag glömt hälften av mina anteckningar i skolan, men om jag har väldig tur så räcker mina gissningar till ett G.
Efter lunch hade vi matteprov. På ett kapitel om andragradsfunktioner där jag hade gjort åtta tal. IG? Ja. Jag har helt ärligt max ett rätt på det provet. Det var fyra G-frågor, och jag kunde bara en. Jag tror åtminstone att jag kunde den. Oavsett så är det ju klart IG. Jag har aldrig haft IG på ett matteprov förut. Det känns ju.. Fint.
I matten var det dock inte lika mycket mitt fel som i alla andra ämnen. Matten går nämligen rätt snabbt, och läraren använder hälften av lektionerna till genomgångar som många inte vill vara med på, eftersom exakt samma saker står i boken. Så det var många som inte kommit så långt på kapitlet.
Efter matten var det idrott, wihoo, och sedan uppsatsskrivning igen. Jag skrev lite till, men jag kunde inte så mycket. Det slutade med att jag lämnade in en halv uppsats, alltså två IG:n på samma dag! YAY!

Men.
Tanken med det här inlägget var faktiskt inte att gnälla, det var faktiskt att tala om det som faktiskt står överst. För även om det här inte riktigt är min helg så ska det här fan bli mitt år.
Nästa vecka får jag förhoppningsvis min dator, och det är en bra början. Och förhoppningsvis lyckas jag snart köpa min efterlängtade iPod. Om två och en halv månad blir jag arton. I år tar jag körkort. I år ska jag gå ner i vikt. Inom den närmsta tiden ska jag fixa det här med skolan. I sommar ska jag åka någonstans. I sommar ska jag jobba. I år ska jag köpa massor av skivor. I år ska jag sluta hänga med folk som irriterar mig. I år ska jag ägna massor av tid till de jag faktiskt tycker om. I år ska jag släppa X. I år ska jag bli glad. Idag ska jag köpa nya byxor. I vår ska jag börja göra det jag älskar. I år ska jag bli optimist.

Ja, ni hör ju själva hur bra det här kommer bli!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0