Att leva på gränsen

Jag sitter och funderar över varför jag är så bitter. Kanske för att mitt liv är så långt ifrån det liv jag vill ha så att det är skrämmande. Kanske för att jag hakar upp mig lite för mycket på hur bra alla andra är. Kanske för att jag känner att jag inte har så mycket pengar som jag skulle vilja ha. Kanske en massa andra saker.
Jag vet faktiskt inte riktigt vad det är.

Det har varit en ganska blandad dag idag. Lycka över sovmorgon till 12.20 men missnöjd över tandläkartid 11.20. Lycka över att det var så fint att jag satt ute och åt frukost men missnöjd över att det var mycket kallare än jag trodde. Lycka över att tandläkarbesöket äntligen var över, missnöjd över att jag fick en ny tid nästa vecka. Lycka över att få "pjäsen" på engelskan överstökad, missnöjd över att den blev så dålig. Lycka över högsta MVG:t på writing och speaking, lite missnöjd över mellersta VG:t på receptive skills. Lycka över VG på nationella i matte och i kursen, lite missnöjd över att jag inte lyckats fixa MVG. Lycka över VG:t i naturkunskap, missnöjd över att det bara var svagt. Lycka över att sista lektionen var etik, missnöjd över att jag inte lyckades göra något förrän 17.45, en och en halv timme efter att jag hade slutat. Ungefär sådär har hela dagen sett ut, och jag går bara runt och funderar över det liv jag inte har.
Jag är nog till och med ganska missnöjd över mitt liv, och jag vet inte vad jag ska göra åt det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0