Hjort är gjort

Denna veckan började med etik och livsfrågor, precis som varje vecka gör. Men denna lektion var inte riktigt som varje vecka. Nej, idag åkte etikgruppen hem till Diana och åt mysfrukost! Det var väldigt väldigt mysigt och en superb start på en jobbig vecka.
Efter etiken hade vi tydligen ingen lektion förrän företagsekonomin kvart i tre. Lite värdelöst, men jag satte mig och skrev upp för sjuttioelfte gången vad jag har kvar att göra innan sommarlovet. Efter genomgång av åtgärdsplanen med Jörgen slutade listan på 23 uppgifter tror jag, varav en är hela photoshopkursen. Och jag har sommarlov om två veckor.
Jag borde belöna mig själv med något från cdon för varje uppgift jag gör, då kanske det skulle vara klart snart, men tyvärr är jag inte så rik. 

Imorgon har jag nationellt prov i matte b. Det innebär att jag har ägnat eftermiddagen åt ett gammalt prov från 2005. Jag förstår ingenting. Det är riktigt hemskt faktiskt. Det är meningen att jag ska kunna matte.
Men det får gå som det går.

Dagen räddades i alla fall lite då vi grillade hjort på kvällskvisten. Jag har aldrig ätit det förr, och det var mycket spännande. Och rysligt gott! Får ni chansen att smaka hjort tycker jag att ni borde ta den.

 

Ja, så då vet ni.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0