It's friday I'm in love

Ja, i fredags fyllde jag alltså arton. Eftersom jag hade planerat grillning här med ungefär femton-tjugo personer var jag rätt nervös och stressad och arg över vädret. Det visade sig dock att det inte alls behövdes! Helt perfekt väder (nåja, uppehåll åtminstone) hela grillningen och det var inte förrän vi plockade in allt vid 22-tiden som det började regna! Det var fint tajmat tycker jag.

Dagen började i alla fall med att jag vaknade klockan fem, precis som varenda födelsedag. Men jag lyckades somna om antar jag, eftersom jag sen vaknade 06.22 av att pappa stampade i trappan. Det hade varit trevligt att någon gång lyckas sova tills man blir väckt av födelsedagssång, men jag lyckas aldrig. Så jag låg vaken till sju då de kom och sjöng för mig, till och med David pallrade sig upp (han kom visserligen efter sången och la sig direkt i min soffa, men ändå). Jag fick frukost och present av mormor, och en lapp från mina föräldrar att jag skulle få hyra rummet för hundra kronor per dygn hädanefter. De tyckte att det var hysteriskt roligt eftersom jag ofta och gärna informerar dem om försörjningsplikten.

Ja, sen hängde jag väl i skolan till kvart över två någonting då jag drog hem och hade fruktansvärt bråttom. Jag hade massor att fixa innan 18.00. Städa rummet, fixa kläder, fixa musik, fixa grillarna, fixa bord och stolar, hoppas på att vädret skulle hålla sig fint, noppa ögonbrynen, fixa maten, duscha och så vidare. När jag kom upp på rummet såg jag dock att mamma hade varit snäll och städat rummet, och lämnat en present och rosor på mitt soffbord. Då blev jag glad!
Jag hann allt annat med nöd och näppe innan folk började komma. Grillningen gick det väl sådär med, och jag har kommit på i efterhand att vi nog kvävde elden, haha. Men alla fick mat till slut, och det kom även lite fler folk som inte skulle äta. Det var en fruktansvärt trevlig kväll och vi (mest jag) dansade runt och sjöng och var glada.
Och jag fick oförskämt fina presenter!

När de flesta dragit plockade jag, Mathilda, Ulrica och Marina ihop allt innan vi drog till Hole för att kolla brasa. Som jag nämnde började det regna vid tio, så det var ungefär en person vid brasan i Hole. Ulrica och Marina drog hem och jag och Mathilda drog något varv runt byn, gick över hängbron och kikade om det var något drag där (det var det inte), sen hämtade vi upp Mathildas syster Evelina innan jag blev hemskjutsad. Och innan jag klev ur bilen fick jag ännu en briljant present!

Jag var hemma innan tolv och jag var helt nykter och ändå var kvällen perfekt.
Tänk vad lite fint folk kan göra.

Igår var det lördag och då fortsatte firandet.
På förmiddagen kom Maritha, hennes svärdotter Marie och Maries en månad gamla son på besök, så vi fikade lite och så. Det var riktigt roligt att se dem.
Efter det bakade jag och mamma tårta och inhandlade grejer till tacosmiddag innan vi hämtade mormor på eftermiddagen. Någon halvtimme senare kom Thomas, Charlotte, Daniel, Debora och Samuel och vi åt tacos. Det var trevligt!

Idag hade jag tänkt sova, men pappa väckte mig halv nio och tyckte att vi skulle åka på valmöte klockan tio. Så det gjorde vi!
Det var ett två timmar långt möte, men det var väldigt intressant, och jag känner att jag faktiskt vill försöka göra någonting. Det känns så onödigt att bara sitta och klaga när man faktiskt kan försöka påverka!
Efter mötet däckade jag dock i soffan och sov ett bra tag, och nu sitter jag här.

Fredag:








Lördag:


Presenter:

Mirakelkit från mamma och pappa.


Handgjort armband av Marina!


Stöldgods (och sorbet) av Martin och Cathrin


Bok av Ida.


Pengar till
Pier Pressure-biljett!

Från;



Rosor från mamma, pappa, David och Lucas.




Kanske en av de mest briljanta böckerna i världen, från Mathilda!


Sminkspegel av mormor.




Superfint kort från Malin!


Pengar från Thomas och Charlotte


Rosor från "barnen" Skytt med familjer.

Som om allt detta fint inte vore nog så fick jag pengar av Maritha och Janne, pengar av Iris och världens absolut finaste Spotify-lista av Mathilda också!

Nu ska jag sova så denna fina helg försvinner och en jobbig skolvecka börjar igen.
Godnatt!


Kommentarer
Postat av: Malin

vad roligt! :) låter som en bra dag.

2010-05-03 @ 19:10:37
URL: http://losemyselftoyou.blogg.se/
Postat av: marre

Grattis, grattis och grattis till dig!! :D Härligt att du hade en så bra födelsedag.



Kram

2010-05-04 @ 11:53:17
URL: http://kohinski.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0