listalistalista

Jag var tvungen att sno en liten lista från sötmalin!

Favoritperson: åh, det finns några kandidater.
Attityd: rätt pessimistisk. men sommaren ändrar det till optimistisk pessimist!
Favoritcitat: åh, det finns så sjukt många bra men jag kommer självfallet inte på något på rak arm. but I'll let you know!
Syskon: David och Lucas!
Politik: är fruktansvärt intressant, och krångligt. och viktigt!
Favoritbok: sjukt svårt med tanke på hur många jag har läst i mina dagar. men Jane Eyre av Charlotte Brontë är en favorit!
Senast lästa bok: Robinson Crusoe av Daniel Defoe, men det räknas inte eftersom det var genom skolan. innan dess var det nog.. Nick & Norah's oändliga låtlista? 
Favoritfilm: även det väldigt svårt. Remember Me blev ju lite av en favorit direkt. men Juno är en höjdare!
Hår: lite brunt och lite lent och lite halvlockigt om det vill. älskar färgen, hatar håret. 
Favoriträtt: hjälp. det finns så sjukt mycket gott. men mat får gärna vara lite stark och smaka mycket! och innehålla ris (och sås)!
Dricker: kolsyrad dryck. 
Favoritårstid: sommar! men jag gillar våren och hösten också. men inget slår sommar.
Viktigaste ägodel: mina skivor eller min stereo antar jag. fast iPoden är också ganska viktig.
Favoritfestival: jag har ju aldrig hängt på någon så jag vet inte. 
Bästa vännerna: Emelie och Mathilda! Och internet-Malin (sötmalin)!
The one: heter Felix och är en vit dvärgschnauzer. han existerar visserligen inte än, men någon gång!
Jag saknar: väldigt, väldigt mycket. trettiogradig värme just nu kanske.
Det mest tragiska är: det finns mycket tragik.
Jag önskar: att några av de saker jag vill mest i hela världen går i uppfyllelse.
Jag vill bo: lite överallt. i någon stad! och ha en stuga i Sälen. 
Det finaste namnet jag vet: har inte funderat så mycket över det, men Charlie är ett fint namn. 
Den finaste färgen: orange!
Senaste drömmen: handlade om att treorna tar studenten. helt mot min vilja.
När jag fyller år vill jag: att det inte ska vara valborgsmässoafton.
Om jag nån gång får barn ska jag: hoppas på att de inte fått så många drag från mig. 
Jag ser fram emot att: det snart är sommarlov! jag ser faktiskt fram emot livet rent allmänt. 
Något av det bästa som finns är: musik. och sommar. och fina saker.
Jag hatar att: man alltid lyckas göra saker mer komplicerade än vad de behöver vara. och när jag säger man menar jag jag.
Jag stör mig på: att jag är en sån som bryr mig alldeles för mycket om vad folk tycker om mig.
Om 10 år: är jag tjugoåtta och är lycklig i någon stad i världen med fina vänner med fina middagar och en fin sommar.
Så fort det blir vinter: blir jag ledsen i hjärtat.
Jag är dålig på: att tänka positivt.
Jag är bra på: att laga mat. och tänka negativt.
Jag är stolt över: mig själv egentligen. jag fattar det bara inte riktigt själv.
Jag vill lära mig: att sjunga och spela gitarr och piano på riktigt. och så vill jag lära mig hur man blir bäst i världen på allt. 
Om jag fick ta med en sak till en öde ö: hmv. den fysiska butiken i london alltså. eller robert pattinson kanske hehehe. 
När jag blir stor ska jag bli: rik och lycklig!
Om jag blir liten igen: tänker jag lära mig se saker på andra sätt.
En otäck känsla: att känna sig ensam och otillräcklig. (malins svar var bra)
Min favvoserie: one tree hill.
Om jag bara hade en dag kvar i livet: skulle jag åka till stockholm och göra saker jag tyckte om. och jag skulle tala om för folk vad jag tyckte om dem.
Jag skulle behöva: väldigt mycket pengar. och gärna ett till sommarjobb. och någon att krama på kvällarna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0